Privát Max Frankó Diszkont
Online Áruház
Általános Szerződési Feltételek
Hatályos: 2025. március 01. napjától
1. Bevezetés
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) szabályozzák a Szolgáltató által üzemeltetett interneten keresztül elérhető termékvásárlási lehetőséget biztosító felületének (frankodiszkont.hu) használatának feltételeit.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
A jelen ÁSZF 2025. február 18. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A jelen ÁSZF módosításait a Szolgáltató a weboldalán közzéteszi. A módosítások nem érintik a korábban megkötött szerződésesek, azaz a módosításoknak nincs visszaható hatálya.
A Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete, és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül (kivéve jelen ÁSZF-t és az Adatvédelmi nyilatkozatot).
A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szolgáltatóhoz nem köthető, a Szolgáltató által nem üzemeltetett más weboldalon közzétett termékek adásvételével kapcsolatban.
A webáruház szolgáltatásait valamennyi, jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezet, valamint természetes személy jogosult használni, amennyiben magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat továbbá a Webáruházban érvényesen és sikeresen regisztrálja magát vagy megadja egyszeri vásárlás esetén a szolgáltatás teljesítéshez szükséges adatokat.
2. A Szolgáltató
Név: Surjány 2000 Bt.
Székhely: 5200 Törökszentmiklós, Kossuth Lajos út 325.
Levelezési cím: 5200 Törökszentmiklós, Kossuth Lajos út 329.
Üzlethelyiség címe: 5200 Törökszentmiklós, Kossuth Lajos út 329.
Képviselő neve: Nagy Lajos
Cégjegyzékszám: 16-06-005449
Bejegyző Bíróság neve: Szolnoki Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 26066684-2-16
Közösségi adószám: 26066684-2-16
Számlavezető pénzintézet: OTP BANK
Számlaszám: 11745066-26013624-00000000
IBAN számlaszám: HU03117450662601362400000000
E-mail cím: info@frankodiszkont.hu
Telefonszám: +36-30/7248287
3. A honlapon folytatott tevékenység
A frankodiszkont.hu üzemeltetője Surjány 2000 Bt. a webáruházában élelmiszerek, valamint egyéb mindennapi fogyasztásra szolgáló termékek árusítását, illetve kiszállítását végzi.
A Szolgáltató kiszállítása kizárólag Törökszentmiklós, Tiszatenyő, Tiszapüspöki és Szajol településeken működik, az imént felsorolt településeken túlmenően házhozszállítás nem érhető el.
A webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges a jelen ÁSZF-ben meghatározottak szerint.
4. A webáruház használata
Amennyiben a Felhasználó igénybe kívánja venni a webáruház szolgáltatásait, úgy a www.frankodiszkont.hu nyitóoldalon léphet be a webáruházba.
Az oldal megnyitását követően megjelenik a webáruház kínálati felülete, ahol megtalálhatók mindazok a termékek, amelyet a Szolgáltató fogyasztók számára elektronikus úton megvásárláshoz hozzáférhetővé tesz.
A honlapon a Felhasználó regisztráció nélkül is szabadon böngészhet. A honlap termékbemutatási és online megrendelési lehetőséget biztosít a Fellhasználók számára.
A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg. Az Akciós termékek kategóriában az áruházban kapható összes akciós termék megtalálható. Minden terméknél külön-külön szerepel az akció kezdeti és lejárati dátuma, vagy a kezdeti dátum és a készlet erejéig megjelölés. A Többet olcsóbban menüpont alatt találja azokat a termékeket, amelyekre az áruház több darab rendelése esetén mennyiségi kedvezményt biztosít. Az Újdonságok menüpontban találhatók a honlap kínálatában az újonnan megjelenő termékek.
A kategória nevére kattintva a benne szereplő termékek listája látható. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévő számok segítségével lehet lapozni. A termékek fényképpel és az alábbi tájékoztatással szerepelnek: A termék megnevezése, a termék kiszerelése (súlyban/tömegben, vagy darabszámban kifejezve), a termék fogyasztói ára forintban. A termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére kattintva érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.
A honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltétteleknek megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelenik meg.
A választott termék a kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A Kosár ürítése gomb segítségével lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is.
A Felhasználó a Megrendelés gombra klikkelve folytathatja a vásárlási folyamatot. Második lépésként lehetőség van belépésre, regisztrációra, valamint regisztráció nélküli vásárlásra.
A regisztráció és regisztráció nélküli vásárlás esetén az alábbi adatokat kell a Felhasználónak megadnia: e-mail cím, név, telefonszám, számlázási cím, továbbá ha a számlázási cím eltér a szállítási címtől, akkor a szállítási címet. Regisztrációhoz az imént felsoroltakon túlmenően egy jelszó megadása is szükséges. A sikeres regisztrációról a Felhasználó e-mailben és a honlapon tájékozódhat. A Felhasználó a regisztrációjának törlését e-mailben kérheti a Szolgáltatótól, ez esetben új vásárláshoz újra kell regisztrálnia. A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Felhasználó felelős. A Felhasználó felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles a Szolgáltatónak bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre. Amennyiben a Felhasználó korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható.
A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a számára megfelelő fizetési és szállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Adatbeviteli hibák esetén a ceruza ikon segítségével javíthat a megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot, azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt a Szolgáltató felé.
Megrendelési szándéktól függetlenül a Felhasználó a belépést a Vásárló Belépés ablak, vagy a Belépés menüpont segítségével végezheti el. Belépés után megjelenik egy Adatok módosítása menüpont, ahol a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani, valamint a leadott megrendelésének adatait és állapotát követheti nyomon.
A Felhasználó a kiszállítás időpontjától függetlenül a megrendeléskori árat fizeti meg, vagyis az ár esetleges módosulása (például akció lezárulása) a megrendelést követően nem hat ki a megrendelt termék árára.
Amennyiben Felhasználó az adott megrendelésben egy vagy több termék mennyiségét módosítja, a módosított termékek vonatkozásában a rendelés-módosítás időpontjában aktuális ár válik érvényessé. Azon termékek ára, melyeket a vásárló nem módosít az adott megrendelésben, változatlan marad az eredeti megrendeléskori áron.
Hibás ár feltüntetése esetén Szolgáltató nem köteles a megrendelést ezen az áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes, valós áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében Felhasználónak joga van:
· ne elfogadni a módosított ajánlatot és lemondani a megrendelést, vagy
- megrendelését fenntartani a helyes áron.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.
Hibás árnak minősül:
- 0,- Ft-os,
- 1,- Ft-os, illetve
- az az akciós ár, amely nem felel meg a feltüntetett kedvezmény százalékos mértékének az eredeti árhoz képest. Például, ha egy termék eredeti ára 1.000,- Ft, és 50%-os kedvezmény van rá érvényben, akkor a helyes akciós ár 500,- Ft lenne. Hibás árnak számít, ha például ehelyett 100,- Ft vagy 200,- Ft jelenik meg.
A termékek ára forintban értendő és tartalmazza a 27%-os ÁFÁ-t.
5. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
Felhasználót az ajánlata 48 órás időtartamban köti. A Szolgáltató a Felhasználót legfeljebb 48 órán belül tájékoztatja a visszaigazolásról, azaz az ajánlatának megérkezéséről e-mail üzenetben. Ha a Felhasználó a visszaigazolást nem kapja meg 48 órán belül, úgy Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni (mentesül az ajánlati kötöttsége alól).
A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatok, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módo(ka)t, a rendelés sorszámát, a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.
6. A szerződés létrejötte
A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása ajánlati kötöttséget keletkeztet a Felhasználó számára, de az még nem jelenti a szerződés létrejöttét.
A szerződés a Felhasználó részére megküldött automatikus visszaigazolás megérkezésével jön létre, a Szolgáltató ezen visszaigazoló üzenetben fogadja el a Felhasználó ajánlatát, vagy éppen utasítja azt vissza.
7. A szerződés iktatása
A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető.
8. Számla
A Szolgáltató számlát állít ki, melyet a megrendelt termékek kiszállításakor a termékekkel együtt ad át a Felhasználó részére.
Ha a Felhasználó egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor ezen termékeket külön szükséges megrendelnie.
9. Fizetés és szállítás
Felhasználó a megrendelt termékeket utánvéttel tudja fizetni. Az átvétel során Felhasználónak lehetősége van készpénzben vagy bankkártyával fizetni.
Felhasználónak az átvételkor kizárólag a megrendelt és elfogadott vételárát, továbbá szükség esetén a szállítási költség összegét kell megfizetnie.
A Felhasználó által megrendelt termékeket a Szolgáltató saját alkalmazottja vagy a Magyar Posta Zrt. szállítja ki. A kiszállítás módját a Felhasználó döntheti el: a megrendelés leadásakor kiválaszthatja, hogy rendelését „Kiszállítás” útján, a Szolgáltató saját alkalmazottjával kéri, vagy „Postai kézbesítést” kér. A különféle kiszállítási módok részletei (így különösen annak költségei) a kiválasztás során a Felhasználó számára láthatók, így a Felhasználó a számára legkedvezőbb módot választhatja ki.
Felhívjuk kedves vásárlóink figyelmét, hogy kiszállítás (mely vonatkozik mind a saját alkalmazott útján történő, mind pedig a Postai kézbesítés útján történő kiszállításra) csak Törökszentmiklós, Tiszatenyő és Tiszapüspöki településen elérhető.
Házhozszállítás esetén, amennyiben Felhasználó az általa megrendelt terméket nem veszi át a szállítás időpontjában, abban az esetben Szolgáltató jogosult a Felhasználó által megrendelt árut – legkorábban a szállítást követő munkanapon – harmadik személy részére értékesíteni, illetve szerződésszegésből eredő kárát érvényesíteni.
Felhívjuk a figyelmet arra, hogy amennyiben a Felhasználó a megrendelt termékek átvételéről nem gondoskodik, úgy a szállítási költség kiszámlázásra kerül a Felhasználó részére, annak megfizetéséről köteles gondoskodni.
Általános teljesítési határidő a szerződés létrejöttétől számított 1-5 munkanapon belül.
Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.
Ha az eladó vállalkozás, és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.
Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni.
Felhasználó jogosult a szerződéstől póthatáridő tűzése nélkül elállni:
- a Szolgáltató a teljesítést megtagadta, vagy
· a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.
Ha Szolgáltató késedelembe esik, a Felhasználó követelheti a teljesítést, vagy ha a késedelem következtében a szerződés teljesítéséhez fűződő érdeke megszűnt, elállhat a szerződéstől.
A Felhasználó elállásához nincs szükség a teljesítéshez fűződő érdek megszűnésének bizonyítására, ha
· a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni, vagy
· a jogosult az utólagos teljesítésre megfelelő póthatáridőt tűzött, és a póthatáridő eredménytelenül telt el.
9.1. Kiszállítás a Szolgálató saját alkalmazottja által
Szolgáltató webáruháza 08:00 és 18:00 óra közötti időintervallumban vállalja a kiszállítást saját alkalmazottja által 2 órás időintervallumokkal azzal, hogy a 17:00 óra után leadott rendeléseket a következő munkanapon szállítja ki a Szolgáltató saját alkalmazottja. Szolgáltatónál vasárnapi napokon nincs kiszállítás.
Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy az általa megadott címen a rendelést követő 2 órás időintervallumban vagy saját maga legyen jelen, vagy egy olyan személy, aki a megvásárolt terméket át tudja venni és azt át is veszi. Felhasználó tudomásul veszi, hogy csak 18 éven felüli személy jogosult helyette és nevében a megvásárolt terméke(ke)t az átadás helyén átvenni. Szolgáltató alkalmazottja kétség esetén kérheti az átvevő életkorának megfelelő igazolását (személyi igazolvány, diákigazolvány, útlevél vagy jogosítvány útján).
Amennyiben a megrendelt termék(ek) között alkohol tartalmú termék is szerepel, a Kiszállító mindenképpen köteles az átadást megtagadni, amennyiben az átvételre jogosult személy a 18. életévét nem töltötte be.
A teljesítés megtagadásáról a Kiszállító jegyzőkönyvet vesz fel.
Az áru átvevője késedelem nélkül köteles meggyőződni arról, hogy a szolgáltatás minősége és mennyisége megfelelő-e. Az áru átvétele során az átvevőnek nem kell vizsgálnia azokat a tulajdonságokat, amelyek a minőségét tanúsítják, vagy amelyekre a jótállás vonatkozik.
Amennyiben nem személyesen Felhasználó van jelen az átvételről és helyettes átvevő veszi át a kiszállított termékeket, és Felhasználó a megvásárolt termékeket utólag mégsem igényli, úgy a 10. pontban rögzített elállási joga illeti meg.
A Szolgáltató saját alkalmazottja útján történő kiszállítás díja a rendelés összegéhez kötött. 10.000,- Ft összeghatár alatti rendelés esetén a kiszállítás díja 1.000,- Ft összeg, míg 10.000,- Ft összeghatárt meghaladó rendelés esetén a kiszállítás ingyenes.
9.2. Kiszállítás a Magyar Posta Zrt. által
A Magyar Posta Zrt. által nyújtott postai (kézbesítési) szolgáltatás alapdíjai:
· Csomagautomatába, Posta Pontra, vagy postára kézbesítve: bruttó 990,- Ft / db
· Háznál történő kézbesítés esetén: 1-10 kg-ig: bruttó 1.990,- Ft / db
· Háznál történő kézbesítési esetén 10-20 kg-ig: bruttó 2.990,- Ft / db
· Háznál történő kézbesítés esetén: 20-40 kg-ig: bruttó 5.990,- Ft / db
40 kg felett ezen kézbesítési szolgáltatás nem választható.
Felhívjuk kedves vásárlóink figyelmét, hogy a fentebb feltüntetett díjak alapdíjak, azokon felül további kezelési költség díjak is felmerülhetnek a postai szállítási lehetőségek esetén, hiszen a Magyar Posta Zrt. általi kiszállítás a Szolgáltatónak többlet ráfordítást igényel, ezért kénytelen csomagkezelési díjat felszámítani.
Tájékoztatjuk kedves vásárlóinkat, hogy a postai szállítási módok vásárlása esetén minden esetben külön tájékoztatni fogjuk a pontos szállítási költségekről a rendelés beérkezését követően.
Amennyiben Felhasználó a szállítási költségeket a rendelés beérkezését követően nem fogadja el, úgy azt haladéktalanul, de legkésőbb a tájékoztatást követő 24 órán belül köteles jelezni Szolgáltató felé. Ez esetben Felhasználó ajánlati kötöttsége megszűnik, a szerződés pedig nem jön létre. Ha Felhasználó ezt követően mégis úgy dönt, hogy igényt tart a korábban megrendelni kívánt termék(ek)re, új megrendelést kell leadnia.
A megrendelés várható kiszállításáról a Magyar Posta Zrt. értesíti a Felhasználót, aki köteles gondoskodni arról, hogy az általa megadott címen a kiszállítás várható időpontjában saját maga legyen jelen, vagy helyettes átvevője.
Az áru átvevője késedelem nélkül köteles meggyőződni arról, hogy a szolgáltatás minősége és mennyisége megfelelő-e. Az áru átvétele során az átvevőnek nem kell vizsgálnia azokat a tulajdonságokat, amelyek a minőségét tanúsítják, vagy amelyekre a jótállás vonatkozik.
Amennyiben nem személyesen Felhasználó van jelen az átvételről és helyettes átvevő veszi át a kiszállított termékeket, és Felhasználó a megvásárolt termékeket utólag mégsem igényli, úgy a 10. pontban rögzített elállási joga illeti meg.
A Magyar Posta Zrt. a megrendelést követően a megrendeléskor megadott szállítási címen két alkalommal próbálja meg a kézbesítést teljesíteni. A termék kiszállítási ideje 3-5 munkanap. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik, 08:00 és 17:00 közötti időintervallumban.
A szállítást végző Magyar Posta honlapja a www.posta.hu címen található meg, míg a szállítási feltételeit a www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf címen található vonatkozó általános szerződési feltételek linkre kattintva érhető el, míg a www.posta.hu/ugyfelszolgalat címen találhatók az ügyfélszolgálat elérhetőségei.
10. Elállási jog
10.1. Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (továbbiakban Fogyasztó).
Fogyasztó jogosult a termék átvételének napjától számított 14 napon belül indokolás nélkül a szerződés elállni, vagyis a szerződést egyoldalúan, visszamenőleges hatállyal megszüntetni.
A Fogyasztó elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
Elállás esetén a vételár, illetve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségek visszajárnak a Fogyasztó számára.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát egyértelműen tartalmazó nyilatkozatát köteles eljuttatni (pl.: postai úton vagy e-mail üzenetben) a Szolgáltató részére.
Szolgáltató elérhetőségei:
Név: Surjány 2000 Bt.
Levelezési cím: 5200 Törökszentmiklós, Kossuth Lajos út 329.
Telefonszám: +36-30/7248287
E-mail cím: info@frankodiszkont.hu
Fogyasztó elállási jogának gyakorlása céljából a Fogyasztó felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló e-mailhez mellékelt elállási nyilatkozat mintát is. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a fentieknek megfelelően gyakorolta. A postai úton megküldött elállási nyilatkozat esetén a feladás napját veszi figyelembe a Szolgáltató, míg az e-mailben feladott elállás esetén az e-mail elküldésének napja az irányadó.
Postai úton történő jelzés alkalmával Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Akár postai úton, akár e-mail üzenetben megküldött elállási jog gyakorlása esetén Szolgáltató e-mail üzenetben visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató fentebb megjelölt és az 2. pontban is rögzített címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének közvetlen költsége terheli a Fogyasztót. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Fogyasztónak lehetősége van arra, a Szolgáltató üzlethelyiségében személyesen gyakorolja elállási jogát. Ennek keretében elállási nyilatkozatát személyesen az üzlethelyiségben is leadhatja azzal, hogy ezzel egyidejűleg jogosult a megrendelt áru Szolgáltató részére történő visszabocsátáról gondoskodni. Amennyiben Fogyasztó elállási jogát Szolgáltató üzlethelyiségében gyakorolja, úgy ez esetben is legkésőbb az elállási jogának gyakorlását követő 14 napos határidőn belül köteles a megrendelt terméket Szolgáltató részére visszaadni.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
10.2. Mely esetekben nem illeti meg a Fogyasztót az elállási jog
Felek eltérő megállapodása hiányában az elállási jog nem illeti meg a fogyasztót az alábbi esetekben.
Szolgáltatás nyújtására szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a Fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a Fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a Fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a Szolgáltató maradéktalanul teljesítette a szerződést.
Olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ.
Olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak.
Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében.
Olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl.: fogkefe, kozmetikumok, krémek, dezodorok, elektromos fogkefe és pótfejek, férfi-, illetve női borotvák, epilátorok, stb.).
Olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más áruval.
Olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a Szolgáltató által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor.
Lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta.
Hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével.
11. Szavatosság
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 6:157. §-ának hibás teljesítésre vonatkozó főszabálya szerint a Szolgáltató, mint kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a Fogyasztó, mint jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
A Fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmeznie kell, hogy a teljesítést követő egy éven belül a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ez azt jelenti, hogy az első egy évben a Szolgáltatónak kell bizonyítania, hogy a Fogyasztónak eladott dolog a teljesítés időpontjában megfelelt a szerződésben vagy a jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Egy éven túl azonban már a Fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a termék hibás volt.
Fogyasztói szerződés az a szerződés, amely Fogyasztó és Vállalkozás között jön létre. Fogyasztónak minősül az a természetes személy, aki önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. Vállalkozásnak minősül az, aki a tevékenységet önálló foglalkozásával vagy gazdasági tevékenységével összefüggő célok érdekében végzi (szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy).
Ugyanazon hiba miatt a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági és a Gyártóval szemben termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthető.
11.1. Kellékszavatosság
A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítési esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.
Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.
Nem a Fogyasztóval megkötött szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Kellékszavatossági igénye alapján a Felhasználó választása szerint:
· Kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgálatónak – más kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Felhasználónak okozott érdeksérelmet.
· Az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti
- A szerződéstől elállhat
Fogyasztói szerződés esetében a Fogyasztó a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést a dolog tulajdonságaira és a Felhasználó által elvárható rendeltetésére figyelemmel megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve kell elvégezni.
A Felhasználó az általa választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget a Felhasználó köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után a Szolgáltatóval közölni, a közlés késedelméből eredő kárért a Felhasználó felelős. Fogyasztó és Vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek alapvetően a Szolgáltatót terhelik. Ha azonban a dolog meghibásodásában közrehatott a Felhasználót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása, vagyis ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben a tájékoztatási kötelezettségének eleget tett, azaz a termékhez megfelelő használati-kezelési útmutatót adott, mely a karbantartási előírásokat is tartalmazza, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket a Felhasználó közrehatása arányában köteles viselni.
A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt arra az esetre is alkalmazni kell, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
Nem számít továbbá bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Felhasználó a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
11.2. Termékszavatosság
Szolgáltató által Fogyasztónak eladott ingó dolog (jelen alcím alkalmazásában: termék) hibája esetén a Fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges, a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
A Fogyasztó köteles a hiba felfedezése után a hibát késedelem nélkül közölni a Gyártóval. A hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.
A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történt forgalomba hozatalától számított két évig terheli, e határidő eltelte jogvesztéssel jár.
A Gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy:
· a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta,
· a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető, vagy
· a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazás okozta.
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a Gyártót terheli.
A termék tulajdonjogának átruházása esetén a termékszavatossági jogokat az új tulajdonos érvényesítheti a Gyártóval szemben.
11.3. Jótállás
A Szolgáltató, ha a szerződés teljesítéséért jótállást vállal, vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. A Szolgáltató mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett, jellemzően a termék Felhasználó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.
A jótállás a Felhasználó egyéb jogszabályból eredő jogait (pl.: szavatossági jogait) nem érinti.
A jótállásból eredő jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a Szolgáltatóval szemben.
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a Szolgáltató kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy Fogyasztónak minősül. A Fogyasztó jótállási igényét a Szolgáltatónál érvényesítheti. A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetők, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
Ha a fogyasztási cikk eladása ára nem haladja meg az 50.000,- Ft összeget, a Szolgáltató nem köteles jótállási jegy kiállítására.
A jótállási jegy Fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoldó bizonylatot (számlát vagy nyugtát) a Fogyasztó bemutatja; ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetők.
Nem tartozik a jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
· szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
· rendeltetésellenes használat, a használati-kezelés útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
- elemi kár, természeti csapás okozta.
A jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a Szolgáltató további követelményt nem támaszthat a Fogyasztóval szemben, kivéve, ha a fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a Fogyasztó számára.
Ha a Gyártó a fogyasztási cikkre kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a Szolgáltatót megillető jogok a Fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a Fogyasztóra.
A Fogyasztó kijavítás iránti igényét a Szolgáltató által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserését legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
11.4. Jogszabályon alapuló kötelezettség – kötelező jótállás
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint meghatározott fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott 10.000 Ft eladási ár feletti termékek, melyek a fogyasztási cikkek jótállási idejéről az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendeletben– a továbbiakban Rendelet - feltüntetésre kerülnek.
A jótállás időtartama:
A 2024. május 8. napjától vásárolt fogyasztási cikkekre az alábbi kötelező jótállás vonatkozik:
· 10.000,- Ft összeget elérő, de a 250.000,- Ft összeget meg nem haladó eladási ár esetén 2 év
· 250.000,- Ft összeget meghaladó eladási ár esetén 3 év.
A 2024. május 08. napját megelőzően vásárolt fogyasztási cikkekre az alábbi kötelező jótállás vonatkozik:
· 10.000,- Ft összeget elérő, de a 100.000,- Ft összeget meg nem haladó eladási ár esetén 1 év
· 100.000,- Ft összeget elérő, de a 250.000,- Ft összeget meg nem haladó eladási ár esetén 2 év
· 250.000,- Ft összeget meghaladó eladási ár esetén 3 év.
A fenti határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban az elévülési határidő során figyelemmel kell lenni arra, hogy a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási határidő a termék átadásával, vagy ha az üzembe helyezés a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a termék átadásának napja.
A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetők, amelynek nem feltétele a termék felbontott csomagolásának a Fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
Ha a Rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton (számlán vagy nyugtán) feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha a Rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – , valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdésének b) pontja alapján a Fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton (nyugtán, számlán) feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton (számlán vagy nyugtán) feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
A fenti három bekezdés előírásai a Rendelet 1. mellékletének 8. pontjában felsorolt, kötelező jótállás alá eső fogyasztási cikkek közül elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
A 2024. július 01. napjától hatályos kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról szóló 10/2024. (VI. 28.) IM rendelet (a továbbiakban: IM rendelet) szabályozza azon termékek körét, amelyekre a Kormányrendelet szerinti jótállási kötelezettség új, 2024. július 01. napját követően vásárolt tartós fogyasztási cikkekre terjed ki.
A kötelező jótállás alá tartozó fogyasztási cikkek körét jelen ÁSZF 2. számú és 3. számú mellékletei tartalmazzák.
11.5. Jótállási jegy
A Szolgáltató köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. A Szolgáltató a Rendelet előírásainak megfelelő jótállási jegyet – a Fogyasztó eltérő kérése hiányában – elektronikus úton is átadhatja a Fogyasztó részére. Ezen eltérő kérés lehetőségére – a távollévők között kötött szerződések kivételével – a Szolgáltató a fogyasztási cikk átadásával egyidejűleg felhívja a Fogyasztó figyelmét.
A Fogyasztó részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor fogadható el, ha tartalma megfelel a Rendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is. A Szolgáltató a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a fogyasztási cikk átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles. Ha a Szolgáltató a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja azt a fogyasztó rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét biztosítania kell.
A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.
A jótállási jegyen fel kell tüntetni:
- a Szolgáltató nevét, címét
· a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint ha van, gyártási számát
· a Gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a Szolgáltatóval
· a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadásának – vagy a Szolgáltató vagy közreműködője által üzembe helyezését esetén – a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját
· a Fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit
· arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a Fogyasztó a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti
· a Szolgáltató bélyegzőlenyomatát és a kiállítás során a képviseletében eljáró személy aláírását
· a fogyasztási cikk Fogyasztó által fizetett vételárát
A jótállási jegynek utalnia kell arra, hogy a jótállás a Fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti.
A Szolgáltató nem köteles jótállási jegy kiállítására, illetve a Fogyasztó részére történő átadására, amennyiben a fogyasztási cikk eladási ára nem haladja meg az 50.000,- Ft összeget. A Szolgáltató ez esetben is biztosítja a Fogyasztó részére a jótállásról szóló tájékoztatást olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja annak jól olvashatóságát. Az ezen fogyasztási cikkel kapcsolatos jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetők. Ezen körülményre a Szolgáltató a fogyasztási cikk átadásával egyidejűleg köteles felhívni a Fogyasztó figyelmét.
A jótállásból eredő jogok általában a jótállási jeggyel érvényesíthetők. Ez alól kivételt képez az az eset, ha a Szolgáltató elmulasztja a Fogyasztónak átadni a jótállási jegyet, amely esetben a szerződés megkötését, azaz a vételár megfizetését a vásárlást igazoló nyugta vagy számla bemutatásával igazolja a Fogyasztó. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetők.
A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy Fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.
A Fogyasztó a termék kijavítása iránti igényét a Szolgáltató által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Kijavítás iránti igény teljesítésekor a Szolgálatónak vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:
· a kijavítás iránti igén bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását
- a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá
· a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását
Kicserélés iránti igény teljesítésekor a Szolgáltatónak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.
Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezésről) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
12. Panaszkezelés, Jogérvényesítési lehetőségek
A Fogyasztó a Szolgáltatónak, illetve a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek az áru Fogyasztó részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlenül kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére, vagy mulasztására vonatkozó panaszát közölheti a Szolgáltatóval szóban az üzlethelyiségben, szóban telefonon a +36-30/7248287 telefonszámon, vagy írásban az info@frankodiszkont.hu e-mail címen, továbbá postai levélben A Surjány 2000 Bt.-nek címezve 5200 Törökszentmiklós, Kossuth Lajos út 329. szám alatti címen.
A Szolgáltató a szóbeli, üzlethelyiségben tett panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Amennyiben a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni és azt a helyszínen átadja a Fogyasztónak Fogyasztónak érdemi válaszával együtt.
A Fogyasztó írásbeli panaszát, továbbá telefonos úton bejelentett panaszát (e-mail úton és postai úton megküldött panaszát) a Szolgálató a panasz beérkezését követő 30 napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.
A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató köteles indokolni.
A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre köteles bemutatni.
A korábbi, érdemben megválaszolt panasz tartalmával azonos tartalmú, ugyanazon Fogyasztó által tett, ismételt, új információt nem tartalmazó panasz, valamint az azonosíthatatlan személy által tett fogyasztói panasz kivizsgálását a vállalkozás mellőzheti.
A Fogyasztó a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (a továbbiakban: fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése érdekében jogosult a 12.1. pontban részletezett békéltető testületek előtt eljárást kezdeményezni.
A békéltető testületek a fogyasztó jogviták bíróságon kívüli rendezésében segíthetnek gyorsabb, hatékonyabb és költségkímélő módon. Céljuk a felek közötti egyezség elérése. A határozatuk azonban alávetési nyilatkozat hiányában nem bír kötelező erővel. A békéltető testület kérésre tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Szolgáltató a Békéltető Testület határozatának nem veti alá magát, alávetéses nyilatkozatot nem tett. Ettől függetlenül azonban Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásokban együttműködési kötelezettség terheli, melynek keretében köteles levélben válasziratot küldeni a békéltető testület számára, és amennyiben az adott megyében székhellyel vagy telephellyel rendelkezik, a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét köteles biztosítani.
12.1. A békéltető testületi eljárások az alábbi békéltető testületeknél indíthatók
A Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület elérhetősége:
Neve: Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
E-mail címe: bekelteto@hbkik.hu
Telefonszáma: +36-52-500-710, +36-52-500-745,
Fax: 52-500-720
Weboldal elérhetősége: www.hbmbekeltetes.hu
A Fogyasztó lakóhelye alapján az alábbi Békéltető Testületekhez fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében:
Név |
Régióközpont |
Illetékességi terület |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület |
Pécs |
Baranya Vármegye, Somogy Vármegye, Tolna Vármegye |
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület |
Miskolc |
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegye, Heves Vármegye, Nógrád Vármegye |
Budapesti Békéltető Testület |
Budapest |
Budapest |
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület |
Szeged |
Csongrád-Csanád Vármegye, Bács-Kiskun Vármegye, Békés Vármegye |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület |
Székesfehérvár |
Fejér Vármegye, Komárom-Esztergom Vármegye, Veszprém Vármegye |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület |
Győr |
Győr-Moson-Sopron Vármegye, Vas Vármegye, Zala Vármegye |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület |
Debrecen |
Hajdú-Bihar Vármegye, Jász-Nagykun-Szolnok Vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegye |
Pest Vármegyei Békéltető Testület |
Budapest |
Pest Vármegye |
A Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Postacím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: +36 72 507 154
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Weboldal elérhetősége: www.baranyabekeltetes.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Postacím: 3501 Miskolc, Pf. 376.
Telefonszám: (46) 501-091 (új ügyek)
(46) 501-871 (folyamatban lévő ügyek)
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Weboldal elérhetősége: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Budapesti Békéltető Testület
Székhely: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Postacím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
Telefonszám: +36 (1) 488-2131
E-mail-cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Weboldal elérhetősége: www.bekeltet.bkik.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Postacím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: +36-62/549-392
E-mail cím: bekelteto.testulet@cskik.hu
Weboldal elérhetősége: www.bekeltetes-csongrad.hu
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Postacím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám: +36 22 510-310
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu
Weboldal elérhetősége: www.bekeltetesfejer.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: 9021 Győr, Szent István út 10/A
Postacím: 9021 Győr, Szent István út 10/A
Telefonszám: +36 96 520 217
E-mail cím: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu
Weboldal elérhetősége: www.bekeltetesgyor.hu
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Postacím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 52-500-710, 52-500-745
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Weboldal elérhetősége: www.hbmbekeltetes.hu
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Postacím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. 4.em.2.
Telefonszám: +36 1 792 7881
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Weboldal elérhetősége: www.pestmegyeibekelteto.hu
12.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, Fogyasztó a 12.1. pontban rögzített Békéltető Testületi eljáráson túlmenően jogosult a Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Hatóságához fordulni. A fogyasztóvédelmi hatósághoz a Fogyasztó abban az esetben fordulhat, amikor valamilyen fogyasztóvédelmi jogsértést tapasztalt a Szolgáltató részéről, és a vitás ügyét előzetesen megkísérelte rendezni. Nem tartoznak azonban a fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörébe a fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, valamint a szerződésszegés és joghatásai megállapításával összefüggő vitás ügyek, amelyek tipikusan kellékszavatossági, jótállási, illetve kártérítési kötelezettség teljesítésével kapcsolatosak. Az ilyen egyedi fogyasztói jogviták rendezése érdekében a fogyasztó bírósághoz fordulhat, vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti.
Részletesebb tájékoztatás a fogyasztóvédelmi hatóság előtti eljárásról az alábbi linken érhető el: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag
Fogyasztóvédelmi hatóságok:
Szolgáltató székhelye szerint illetékes hatóság:
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
e-mail cím: jasz.fogyved@jasz.gov.hu
Fogyasztóvédelmi hatóságok elérhetőségei:
Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztály
e-mail cím: fogyasztovedelem@bfkh.gov.hu
elérhetőség: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/budapest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly
Pest Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály
e-mail cím: fogyved@pest.gov.hu
elérhetőség: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/pest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly
Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
e-mail cím: fogyasztovedelem@bacs.gov.hu
elérhetőség: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bacs-kiskun/megye/ugyfelszolgalat/kecskemet-6000-23
Baranya Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
e-mail cím: fogyasztovedelem@baranya.gov.hu
elérhetőség: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/baranya/megye/ugyfelszolgalat/pecs-7630
Békés Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
e-mail cím: fogyved@bekes.gov.hu
elérhetőség: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bekes/megye/ugyfelszolgalat/bekescsaba-5600-0
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
e-mail cím: fogyasztovedelem@borsod.gov.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
e-mail cím: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu
elérhetőség: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/csongrad-csanad/megye/ugyfelszolgalat/szeged-6722-13
Fejér Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
e-mail cím: fogyved@fejer.gov.hu
elérhetőség: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/fejer/megye/ugyfelszolgalat/szekesfehervar-8000-18
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
e-mail cím: fogyasztovedelem@gyor.gov.hu
Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
e-mail cím: fogyasztovedelem@hajdu.gov.hu
elérhetőség: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/hajdu-bihar/megye/ugyfelszolgalat/debrecen-4025-3
Heves Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
e-mail cím: fogyved@heves.gov.hu
elérhetőség: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/heves/megye/ugyfelszolgalat/eger-3300-13
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
e-mail cím: jasz.fogyved@jasz.gov.hu
Komárom-Esztergom Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
e-mail cím: fogyasztovedelem.meff@komarom.gov.hu
elérhetőség: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/komarom-esztergom/megye/ugyfelszolgalat/tatabanya-2800-10
Nógrád Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
e-mail cím: fogyved@nograd.gov.hu
elérhetőség: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/nograd/megye/ugyfelszolgalat/salgotarjan-3100-8
Somogy Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
e-mail cím: fogyasztovedelem@somogy.gov.hu
elérhetőség: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/somogy/megye/ugyfelszolgalat/kaposvar-7400-23
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
e-mail cím: fogyasztovedelem@szabolcs.gov.hu
Tolna Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
e-mail cím: fogyasztovedelem@tolna.gov.hu
elérhetőség: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/tolna/megye/ugyfelszolgalat/szekszard-7100-5
Vas Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
e-mail cím: fogyasztovedelem@vas.gov.hu
elérhetőség: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/vas/megye/ugyfelszolgalat/szombathely-9700-25
Veszprém Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
e-mail cím: fogyasztovedelem@veszprem.gov.hu
elérhetőség: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/veszprem/megye/ugyfelszolgalat/veszprem-8200-2
Zala Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
e-mail cím: fogyasztovedelem.zala@zala.gov.hu
elérhetőség: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/zala/megye/ugyfelszolgalat/zalaegerszeg-8900-23
Amennyiben Fogyasztó a szerződéses jogviszonyból eredő igény érvényesítése iránt polgári peres eljárást kezdeményez a Szolgáltatóval szemben, úgy az általános illetékességi szabályokon túlmenően (Szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróság) a pert a Fogyasztó saját belföldi lakóhelye, ennek hiányában belföldi tartózkodási helye szerint illetékes bíróság előtt is megindíthatja.
12.3. Online vitarendezés
A Fogyasztó a Szolgáltatóval az online vásárlásból eredő jogvitáját az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platformon keresztül is intézheti, melyen keresztül a Fogyasztónak lehetősége nyílik arra, hogy a jogvitáját online platformon keresztül rendezze egy kérelem kitöltésével, elkerülve ezzel a bírósági eljárást. A Fogyasztó tehát anélkül tudja érvényesíteni jogait, hogy például a távolság megakadályozná ebben.
Az online vitarendezési platform az alábbi linkről érhető el:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
13. Vegyes rendelkezések
A jelen ÁSZF-re, illetve a jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (PTK) rendelkezései az irányadók.
A Webáruházban bemutatott termékekre vonatkozó információk az előzetes tájékozódást szolgálják. A Felhasználó által megvásárolt (átvett) termék csomagolás tartalmazza mindazon tájékoztatásokat, amelyek az adott termékre jellemzők, mind összetételét, mind pedig használatát / felhasználását illetően, ezért a Felhasználó a termék átvételét követően köteles az említett tájékoztatást – saját és másik biztonsága érdekében – alaposan elolvasni és megismerni.
A Weboldalon feltüntetett képek, leírások, műszaki adatok kizárólag tájékoztató jellegűek és a termékek szélesebb körű megismerésére szolgálnak.
Az ún. lédig (kimért) zöldség és gyümölcs termékek származási országa az árukészlettől függően változhat, ezért a pontos származási ország a termék csomagolásán, vagy az arra rögzített címkén kerül feltüntetésre.
Az ÁSZF szabályozza a Szolgáltató által nyújtott Szolgáltatás igénybevételének feltételeit, így a Felhasználóval létrejövő adásvételi szerződés megkötésének időpontjában annak rendelkezései az adásvételi szerződés szerves részévé válnak. Az ÁSZF-re a magyar jogszabályok irányadóak.
Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webáruháza Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel a weboldal más országokból is meglátogatható, ezért a Felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a Felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog.
Szolgáltató kötelezettségei teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. A közreműködő jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
Szolgáltató a Weboldalának megtekintése és az azon való vásárlás feltételezi Felhasználó részéről az internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét, valamint a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
Felhasználó felelős az internetes kommunikációra használt eszköze, valamint az azon található adatok védelméért.
Elírás, hibás adat esetén a gyártó, illetve a beszállító hivatalos közleményében megadott adatok érvényesek.
Szolgáltató adatkezelését GDPR kompatibilis módon végzi, melyről további részletek az Adatvédelmi nyilatkozatról szóló tájékoztatóban találhatók.
Szolgálató fenntart minden, a Weboldala, Webáruháza bármely részének, részletének bármilyen módszerrel történő terjesztésével és másolásával kapcsolatos jogot. Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül tilos a honlap egészének vagy részének bármilyen – a szerzői jogról szóló törvény szerinti – felhasználása (pl.: többszörözés, terjesztés, átdolgozás, stb.). A jogosulatlan felhasználás polgári- és büntetőjogi következményeket, továbbá kártérítési felelősséget von maga után.
Amennyiben a Szolgáltató az Általános Szerződési Feltételek alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁFSZ valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez, nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
A Szolgáltató a webáruházban található termékekhez való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.
A Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Európai Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.
A Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2018/302 rendeletnek.
A Szolgáltató adatvédelmi szabályzata a következő címen érhető el: www.frankodiszkont.hu/adatvedelmi-nyilatkozat
Jelen ÁSZF letölthető az alábbi linkre kattintva:
https://frankodiszkont.hu/dokumentumok/altalanos-szerzodesi-feltetelek.pdf
Korábbi ÁSZF-ek:
https://frankodiszkont.hu/dokumentumok/altalanos-szerzodesi-feltetelek-2022-08-15.pdf
https://frankodiszkont.hu/dokumentumok/altalanos-szerzodesi-feltetelek-2025-02-17.pdf
https://frankodiszkont.hu/dokumentumok/altalanos-szerzodesi-feltetelek-2025-02-28.pdf
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
MELLÉKLETEK
1. számú melléklet
Elállási nyilatkozat minta
Címzett:
Név: Surjány 2000 Bt.
Cím: 5200 Törökszentmiklós, Kossuth Lajos út 329.
E-mail cím: info@frankodiszkont.hu
Tisztelt Surjány 2000 Bt.!
Alulírott kijelentem, hogy a jogszabályok és a Surjány 2000 Bt. ÁSZF 10. pontjában leírtak szerint ezennel gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék(ek) adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
Fogyasztó neve: ……………………………………………………………
Fogyasztó címe: ……………………………………………………………
Szerződéskötés időpontja: 202…………………………………(év, hó, nap)
Az átvétel időpontja: 202…………………………………(év, hó, nap)
Vásárolt termék(ek) megnevezése: …………………………………………………………
A Surjány 2000 Bt. Általános Szerződési Feltételeiben foglalt rendelkezések alapján kérem a jelen nyilatkozatom alapján a vételár visszafizetését, egyúttal vállalom mindazon termék(ek) hibátlan állapotban történő visszaszolgáltatását, melyre vonatkozóan az elállási joggal jelen nyilatkozatomban élek.
Tudomásul veszem, hogy a Surjány 2000 Bt. addig nem köteles a termék(ek) vételárát visszafizetni, amíg azt az üzlethelyiségben át nem adom vagy postai úton igazolható módon nem küldöm meg.
Kelt: …………………………. (város) 202 ………………………………… (év, hó, nap)
………………………….
Fogyasztó aláírása
…………………………
Fogyasztó neve
2. számú melléklet
A 151/2003 (IX.22.) Kormányrendelet 1. sz. melléklete szerint kötelező jótállás alá eső tartós fogyasztási cikkek
(hatályos: a 2024. július 1. napja előtt vásárolt termékekre)
1. Háztartási készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen hűtőszekrény, fagyasztó, kombinált hűtőszekrény, villanytűzhely, mosógép, centrifuga, szárítógép és ezek bármely kombinációja, mosogatógép, vasaló, vízmelegítő, fűtő-, légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó berendezés, porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztító-gép, padlósúroló- és fényesítőgép, varrógép, kötőgép, villanybojler, szivattyú;
2. villamos energiával működtetett konyhai kisgépek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen mikrohullámú sütő, kenyérsütő, kenyérpirító, kávéfőző, kávéfőzőgép, vízforraló, konyhai robotgép, grillsütő, olajsütő, ostyasütő, fánksütő, gofrisütő, szendvicssütő, elektromos palacsintasütő, elektromos pizzasütő, elektromos rotyogtatófazék, elektromos serpenyő, elektromos popcorn készítő, elektromos kontaktgrill, forgónyárs, mini tűzhely, rizsfőző készülék, tésztafőző, tojásfőző, ételpároló, légkeveréses főzőedény, gyümölcsaszaló;
3. gázkészülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen tűzhely, konvektor, gázkazán, gázbojler, gázgrill, gázzsámoly, gázsütő, gázperzselő, gázlámpa;
4. motoros kerti gépek és nem motoros kertészeti eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen kapálógép, fűnyíró, fűkasza, tologatós fűnyíró;
5. motoros kézi szerszámok 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen láncfűrész, fúrógép, ütvefúrógép, sarokköszörű, körfűrész, gyalu;
6. legalább egyéves kihordási idejű gyógyászati segédeszközök és készülékek, valamint napszemüvegek 10 000 Ft eladási ár felett;
7. egészségmegőrző termékek és eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen elektromos masszírozó, mágneses termék, fényterápiás eszköz;
8. közlekedési eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen kerékpár, elektromos kerékpár, elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó;
9. motoros vízi járművek 10 000 Ft eladási ár felett;
10. gyermekgondozási cikkek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen pelenkázó-, illetve mosdató-állvány, babakocsi, magas- és asztalra szerelhető etetőszék, biztonsági gyermekülés;
11. gyermekmegfigyelő berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen légzésfigyelő, szívhangfigyelő, bébiőrző;
12. gyermekhinták, csúszdák és hasonló tevékenységet igénylő gyermekjátékok bel- és kültéri, otthoni használatra 10 000 Ft eladási ár felett;
13. világítástechnikai termékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen lámpatest, fényforrás;
14. biztonsági riasztó- és jelzőberendezések 10 000 Ft eladási ár felett;
15. elektronikus hírközlő végberendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen telefon, mobiltelefon, telefax-készülék, több funkciós készülék;
16. híradástechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen üzenetrögzítő, kihangosító készülék; műholdvevő és AM Micro antenna rendszerek és ezek részegységei, televízió, projektor, videomagnó, rádió, autórádió, rádiós ébresztőóra, műholdas helymeghatározó, lemezjátszó, szalagos és kazettás magnó, CD-felvevő és lejátszó, DVD-felvevő és lejátszó, játékkonzol, Blu-ray lejátszó és -író, asztali médialejátszó, egyéni hangrendszer, keverőasztal, erősítő, hangszóró, hangfal, mikrofon és fülhallgató, head-set;
17. információtechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen asztali számítógép, laptop, note-book, tablet, PDA, monitor, nyomtató, szkenner, fényképezőgép, film- és hangfelvevő kamera, videokamera és camcorder, diktafon, fotónyomtató, film- és diaszkenner, MP3 és MP4 lejátszó, hordozható médialejátszó, pendrive, memóriakártya, akkumulátor-töltő, számológép, zsebszámológép;
18. irodatechnikai berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen iratmegsemmisítő, fénymásoló, laminálógép;
19. írásvetítők és filmtechnikai berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen film- és írásvetítő, filmnagyító, filmelőhívó- és filmfeldolgozó készülék;
20. optikai eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen távcső, látcső, mikroszkóp, teleszkóp;
21. hangszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
22. órák és ékszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
23. bel- és kültéri bútorok, fekvőmatracok 10 000 Ft eladási ár felett;
24. mérőműszerek, generátorok, tápegységek 10 000 Ft eladási ár felett;
25. lőfegyverek 10 000 Ft eladási ár felett;
26. sporteszközök, vadászathoz és horgászathoz kapcsolódó eszközök 10 000 Ft eladási ár felett;
27. villamos energiával működtetett szépségápolási eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen hajszárító, hajformázó, testszőrnyíró gép, epillátor, villanyborotva;
28. nemes és félnemes szőrmésbőrből készült szőrmeruházati termékek 50 000 Ft eladási ár felett;
29. az előzőekben felsorolt termékcsoportokhoz tartozó termékek tartozékai és alkotórészei 10 000 Ft eladási ár felett;
30. nyílászárók 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen ablak, kül- és beltéri ajtó, garázsajtó;
31. árnyékolástechnikai eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen kézi vagy motoros meghajtású redőny, reluxa, napellenző, szalagfüggöny;
32. kaputelefon, riasztóberendezés, kamerás megfigyelőrendszer 10 000 Ft eladási ár felett;
33. garázskapu és egyéb kapu meghajtás, vezérlés 10 000 Ft eladási ár felett;
34. zuhanykabin, kád, csaptelep 10 000 Ft eladási ár felett;
35. napkollektor, napelemrendszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
36. játék hoverboard, játék elektromos roller, játék drón 10 000 Ft eladási ár felett;
37. külön jogszabályban nyílt kategóriába sorolt drónok 10 000 Ft eladási ár felett.
3. számú melléklet
A kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról szóló 10/2024. (VI. 28.) IM rendelet 1. sz. melléklet szerinti kötelező jótállás alá tartozó fogyasztási cikkek köre
(hatályos: a 2024. július 1. napjától vásárolt termékekre)
1. háztartási készülék, így különösen hűtőszekrény, fagyasztó, kombinált hűtőszekrény, villanytűzhely, mosógép, centrifuga, szárítógép és ezek bármely kombinációja, mosogatógép, vasaló, vízmelegítő, tüzelő-, fűtő-, légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó berendezés, porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztító-gép, padlósúroló- és fényesítőgép, varrógép, kötőgép, villanybojler, szivattyú;
2. villamos energiával működtetett konyhai kisgép, így különösen mikrohullámú sütő, kenyérsütő, kenyérpirító, kávéfőző, kávédaráló, tejhabosító, vízforraló, konyhai robotgép, turmixgép, elektromos húsdaráló, grillsütő, olajsütő, ostyasütő, fánksütő, gofrisütő, szendvicssütő, elektromos palacsintasütő, elektromos pizzasütő, forrólevegős sütő, elektromos főzőedény, elektromos serpenyő, elektromos popcornkészítő, elektromos kontaktgrill, forgónyárs, mini tűzhely, rizsfőző készülék, tésztafőző, tojásfőző, ételpároló, gyümölcsaszaló;
3. gázkészülék, így különösen tűzhely, konvektor, gázkazán, gázbojler, gázgrill, gázzsámoly, gázsütő, gázperzselő, gázlámpa;
4. motoros kerti gép és nem motoros kertészeti eszköz, így különösen kapálógép, gyepszellőztető, fűnyíró, fűkasza, tologatós fűnyíró, kerti traktor;
5. motoros kézi szerszám, így különösen láncfűrész, fúrógép, ütvefúrógép, sarokköszörű, körfűrész, gyalu;
6. közlekedési eszköz, így különösen kerékpár, elektromos kerékpár, roller, elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó;
7. motoros vízi jármű;
8. jogszabályban foglaltak szerint nyílt kategóriába sorolt pilóta nélküli légijármű;
9. nyílászáró, így különösen ablak, bel- és kültéri ajtó, garázsajtó;
10. árnyékolástechnikai eszköz, így különösen kézi vagy motoros meghajtású redőny, reluxa, napellenző, szalagfüggöny;
11. kaputelefon, kamerás megfigyelőrendszer;
12. garázskapu- és egyéb kapumeghajtás, vezérlés;
13. biztonsági riasztó- és jelzőberendezés;
14. elektronikus hírközlő végberendezés, így különösen telefon, mobiltelefon, telefax-készülék, több funkciós készülék;
15. híradástechnikai készülék, így különösen üzenetrögzítő, kihangosító készülék, műholdvevő és AM Micro antenna rendszerek és ezek részegységei, televízió, projektor, rádió, autórádió, rádiós ébresztőóra, műholdas helymeghatározó, játékkonzol, Blu-ray lejátszó és -író, asztali médialejátszó, egyéni hangrendszer, keverőasztal, erősítő, hangszóró, hangfal, mikrofon és fülhallgató, head-set;
16. információtechnikai készülék, így különösen asztali számítógép, laptop, notebook, tablet, PDA, monitor, fényképezőgép, film- és hangfelvevő kamera, videokamera és camcorder, diktafon, fotónyomtató, film- és diaszkenner, MP3 és MP4 lejátszó, hordozható médialejátszó, e-könyv olvasó, pendrive, memóriakártya, számológép, zsebszámológép;
17. irodatechnikai berendezés, így különösen fénymásoló, nyomtató, szkenner, iratmegsemmisítő, laminálógép;
18. írásvetítő és filmtechnikai berendezés, így különösen film- és írásvetítő, filmnagyító, filmelőhívó- és filmfeldolgozó készülék;
19. világítástechnikai termék, így különösen lámpatest, fényforrás;
20. villamos energiával működtetett szépségápolási eszköz, így különösen hajszárító, hajformázó, testszőrnyíró gép, epilátor, villanyborotva;
21. mérőműszer, generátor, tápegység, akkumulátor-töltő;
22. lőfegyver;
23. sporteszköz, vadászathoz és horgászathoz kapcsolódó eszköz;
24. bel- és kültéri bútor, fekvőmatrac;
25. a 24. pontba nem tartozó fürdőszobai berendezési tárgy, kültéri kád, valamint bel- és kültéri medence, így különösen szappanadagoló, csaptelep, zuhanyfej, zuhanykészlet, vécé, bidé, piszoár, öblítőtartály, mosdókagyló, zuhanytálca, zuhanyfal, zuhanyajtó, zuhanykabin, fürdőkád, bel- és kültéri masszázsmedence;
26. napkollektor, napelemrendszer;
27. villamos energiával működtetett játék, így különösen játék hoverboard, játék elektromos roller, pilóta nélküli játék légijármű;
28. gyermekmegfigyelő berendezés, így különösen légzésfigyelő, szívhangfigyelő, bébiőrző;
29. bel- és kültéri gyermekjáték, különösen hinta, csúszda;
30. gyermekgondozási cikk, így különösen pelenkázó- vagy mosdató-állvány, babakocsi, magas és asztalra szerelhető etetőszék, biztonsági gyermekülés;
31. egészségmegőrző és gyógyászati termék és eszköz, így különösen elektromos masszírozó, elektromos fogkefe, mágneses termék, fényterápiás eszköz, inhalátor, lázmérő;
32. gyógyászati segédeszköz;
33. látásjavító eszköz, így különösen szemüveg, valamint napszemüveg;
34. optikai eszköz, így különösen távcső, látcső, mikroszkóp, teleszkóp;
35. hangszer;
36. óra és ékszer;
37. kedvtelésből tartott állatok villamos energiával működtetett felszerelése, így különösen etető, itató, szőrnyírógép, nyakörv, ajtó, nyomkövető, alomtálca;
38. kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikk tartozéka, alkotórésze.